Een deel van de patiënten die in de huisartsenpraktijk of via de huisartsenpost is gevaccineerd, ziet zijn/ haar vaccinatie nog niet terug op ‘mijn vaccinaties’ op de website van het RIVM. U kunt daar door in te loggen met uw DigiD zien wanneer u bent gevaccineerd en met welk vaccin.
De door de huisarts geregistreerde vaccinaties (ook de vaccinaties die door de huisartsenpost zijn gegeven) worden dagelijks door ons huisartseninformatiesysteem doorgegeven aan het RIVM. Helaas blijken aldaar verschillende problemen met de verwerking van de gegevens die ervoor zorgen dat uw gegevens nog niet zichtbaar zijn.
Te verwachten is dat dit binnenkort is opgelost.
1 vaccin in verband met doorgemaakte corona
Personen die maar één vaccinatieprik hebben gehad voor volledige bescherming omdat ze het halfjaar daarvoor corona hebben gehad, lukt het nog niet een vaccinatiebewijs te verkrijgen in de app CoronaCheck.
Een woordvoerder van minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) bevestigt dat daar een technisch probleem zit ‘waaraan wordt gewerkt’. Voor degenen die bij de GGD de ene prik hebben gekregen en daar hebben aangegeven dat zij corona hebben gehad, zal het probleem naar verwachting ‘snel’ zijn opgelost, zegt de woordvoerder. Maar voor wie bij de huisarts maar één prik heeft toegediend gekregen na een coronabesmetting, zal het euvel ‘op zijn vroegst’ op 1 juli zijn verholpen.
Wijzigingen aanbrengen bij RIVM
Op de website van het RIVM staat dat wanneer er onjuiste gegevens zijn geregistreerd op mijn.rivm.nl u contact moet opnemen met de zorgverlener die de vaccinatie heeft gegeven. Dit kan de huisarts, de GGD, het ziekenhuis of een andere zorginstelling zijn. Het RIVM geeft aan dat zij de gegevens kunnen corrigeren. Helaas is dit (nog) niet mogelijk. Wij hebben het RIVM gevraagd hoe wij deze gegevens kunnen aanpassen.